City warns residents about phoney sales-pitches

City warns residents about phoney sales-pitches

Ottawa – The City of Ottawa continues to warn residents to be vigilant of door-to-door salespeople making false claims about the quality of City drinking water.

The City has received several complaints from residents who have been contacted by salespeople of water-filtration or treatment systems and provided incorrect information pertaining to water quality. The City reminds residents that Ottawa’s drinking water is completely safe and of the highest quality, which is ensured through rigorous and ongoing testing.

The 2012 Drinking Water Quality Management System Annual Report, which was received by City Council yesterday, confirms that the drinking water delivered to City residents exceeds all federal and provincial health-based water-quality guidelines and standards.

The City of Ottawa is committed to protecting public safety. The City ensures that all of its employees carry City-issued photo identification to be presented upon request. Except for emergency situations, any visits that may require access to homes or businesses by City staff are scheduled in advance. Any resident who is directly contacted by a person claiming to work for or on behalf of the City of Ottawa is asked to check their identification and, if concerns remain, to contact the City by calling 3-1-1 (613-580-2400).

Residents can review the results of the City’s extensive drinking water quality analysis program online at ottawa.ca.

La Ville met la population en garde contre la sollicitation mensongère

Ottawa – La Ville d’Ottawa avise les résidents de se méfier de vendeurs qui font du porte-à-porte en faisant de fausses allégations au sujet de la qualité de l’eau potable de la Ville.

La Ville d’Ottawa a reçu plusieurs plaintes de la part de résidents qui ont été sollicités par des vendeurs de systèmes de filtration ou de traitement d’eau donnant des renseignements inexacts au sujet de la qualité de l’eau. La Ville rappelle aux résidents que l’eau potable d’Ottawa est tout à fait salubre et de la plus haute qualité, grâce à des tests rigoureux et constants.

Le rapport annuel2012 du système de gestion de la qualité de l’eau potable, que le Conseil municipal a reçu hier, confirme que l’eau potable acheminée aux résidents d’Ottawa surpasse toutes les normes et lignes directrices fédérales et provinciales en matière de salubrité de l’eau.

La Ville d’Ottawa s’est engagée à assurer la sécurité de la population. La Ville veille à ce que tous ses employés portent une carte d’identité avec photo émise par l’administration municipale et pouvant être présentée sur demande. À l’exception des situations d’urgence, la Ville prévient la population lorsque des visites peuvent nécessiter l’accès aux propriétés résidentielles et aux commerces. Les résidents qui sont directement sollicités par des personnes qui prétendent travailler pour la Ville d’Ottawa sont priés de vérifier l’identité de ces personnes et, s’ils ont des préoccupations, de communiquer avec la Ville, en appelant le 3-1-1 (613-580-2400).

Les résidents peuvent prendre connaissance des résultats du vaste programme d’analyse de la qualité de l’eau potable de la Ville sur le site ottawa.ca.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s